Blog

BLOG

A3D’s new look: branding, logo and identity handbook

A3D’s constant evolution meant we needed to rethink our corporate image to better get across who we are and what we do. In this post we’ll tell you about this branding process in which we have devised a new identity handbook, logo and website.

Analysis

The first step in mapping out A3D’s new communication strategy was in-house analysis of our brand, in particular looking at our website. We saw that although we are a BIM leader in Spain, most of our clients were still coming to us through word of mouth and not so much through search engines.

So we did some SWOT analysis which was crucial for defining A3D’s internal and external factors. Once we’d identified our strengths, weaknesses, opportunities and threats, the next step was to draw up a painstaking Digital Marketing Plan which would walk us through reshaping our brand.

Branding

To create A3D’s branding we partnered with cèl·lula, a design studio specialising in communication for companies and institutions. With them, we drew up an all-round vision of A3D which engendered a corporate identity handbook applicable to many different situations: website, advertising, conferences, etc.

In A3D’s new graphic design, we sought a look and feel that would conjure up six key concepts: technology, honesty, quality, knowledge, intelligence and decisiveness. In other words, an image which conveys thoroughness and precision.

A3D LOGO

Logo

The design studio came up with a logo with a very neat, predominantly white, image featuring a sans serif font free of unnecessary embellishments. This design was close to the international typographic or Swiss style which evokes an uncluttered and orderly world.

The previous logo emphasised the significance of the vertical stripes as specialised areas with hardly any contact between them. However, experience showed us that success comes when all aspects of the company are aligned with a common goal. Hence the perfect square and centred letters of A3D best reflect the spirit of where we are heading.

For the storytelling, the slogan “The right solution” was proposed as a strong statement of principles: the right solution and decision. It’s a tagline that anchors emotionally in the receiver’s subconscious and puts A3D at the forefront of its industry.

a3d logotipo car 1

End result

When we started to share the new logo, the feedback was overwhelmingly positive with one common remark: the new image is more robust and powerful in keeping with the company’s history. A3D has revamped its outward appearance to match its evolution.

We are your BIM Partner

Usamos cookies (y otras herramientas similares) para mejorar su experiencia de usuario. Al hacer uso de esta página web declara que está de acuerdo con nuestra Política de Cookies. Puede cambiar la configuración u obtener más información View more
Cookies settings
Aceptar
Política de Cookies
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive
El tratamiento de datos de carácter personal el titular de la página Web garantiza el cumplimiento de la Reglamento (UE) 2016/679 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 27 de abril de 2016 (Reglamento General de Protección de Datos). De acuerdo con lo anterior, se procede a informarle sobre los siguientes extremos: RESPONSABLE DEL TRATAMIENTO DE LOS DATOS: Sus datos serán recogidos y tratados por: A3D CONSULTING INTEGRATED BIM SOLUTIONS S.L. CIF: B-66466715 Domicilio Social: c/ Salvador Dalí 8 local, 08110 Montcada i Reixac Correo electrónico: bim@a3d.es Teléfono: 935 75 29 77 En adelante, denominada como “A3D”. FINALIDAD DEL TRATAMIENTO A3D recogerá y tratará los datos personales que usted facilite, a través del formulario, con la finalidad de gestionar las peticiones de información que usted envíe relativas al sitio web www.a3d.es  La comunicación de los datos marcados con un asterisco (*) en el formulario es necesaria y de carácter obligatorio, pues nos permite atender debidamente las consultas que nos plantee. Le informamos que los datos recabados por A3D no serán utilizados ni para la elaboración de perfiles, ni para la toma de decisiones automatizadas en base a perfiles. Los datos facilitados se conservarán durante el tiempo necesario para atender la consulta planteada y, en todo caso, por un plazo de 5 años a contar desde la fecha de resolución de la consulta, con el fin de poder atender cualquier comunicación y defenderse de toda reclamación que se plantee contra A3D. LEGITIMACIÓN La base legal para el tratamiento de sus datos reside en la prestación del consentimiento. DESTINATARIOS Los datos personales recogidos no serán comunicados a terceros salvo obligación legal. DERECHOS DEL INTERESADO: Usted puede ejercer los siguientes derechos en relación con sus datos: - Derecho a solicitar el acceso a los datos personales relativos al interesado, con el fin de conocer qué datos suyos se están tratando por parte de A3D. - Derecho a solicitar su rectificación en caso de que lo considere necesario. - Derecho a la supresión de sus datos. - Derecho a solicitar la limitación de su tratamiento y a oponerse al tratamiento; y - Derecho a la portabilidad de sus datos. Puede usted ejercer sus derechos mediante comunicación escrita dirigida a bim@a3d.es, o bien mediante carta dirigida a A3D. El interesado deberá acompañar, junto a su solicitud, una fotocopia del documento correspondiente para acreditar su identidad (NIF, DNI, etc). Finalmente, le informamos de que tiene derecho a acudir ante la Agencia Estatal de Protección de Datos para presentar una reclamación, si considera que se ha vulnerado alguno de sus derechos. A través del siguiente enlace, hallará los datos de contacto de la mencionada Agencia. http://www.agpd.es/portalwebAGPD/CanalDelCiudadano/contacteciudadano/index-ides-idphp.php
Save settings
Cookies settings